TikTok is meer dan alleen een social media platform; het is een cultureel fenomeen. Met meer dan 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers, lage CPM, torenhoge engagement, is het een gemis om als merk geen gebruik te maken van dit platform. Toch vinden veel marketeers het lastig om hun weg te vinden in dit relatief nieuwe medium. Welk gewenste resultaat zoek je? Een connectie met jouw doelgroep, een nieuwe manier om jouw producten te presenteren, en natuurlijk, een toename in conversies.
TikTok: meer dan een trend 📊
TikTok heeft de wereld veroverd, groeiend tot een platform met meer dan 2 miljard downloads wereldwijd en 700 miljoen gebruikers in Europa alleen (bron: join.marketing). Wat maakt TikTok zo bijzonder?
Het gaat verder dan alleen een plek voor entertainment. TikTok biedt een unieke kans voor merken om een jongere doelgroep te bereiken; 41% van de gebruikers is tussen de 16 en 24 jaar oud. De sterkst groeiende groep is tussen de 35-45 jaar oud. Het platform is volwassener aan het worden.
Het algoritme moedigt gebruikers aan om nieuwe content te ontdekken, wat jou als merk de kans geeft om gemakkelijk een nieuw publiek te bereiken. Het nieuwe soort algoritme van het platform maakt het een nieuwe uitdaging, maar ook een kans voor marketeers. Er is een wereld aan mogelijkheden voor degenen die bereid zijn zich in het platform te verdiepen.
Neem contact met ons opWat werkt op TikTok? 💃
TikTok is een podium voor creativiteit, spontaniteit en authenticiteit. Humor, dans, muziek en challenges waren de start van TikTok, maar er wordt steeds meer uiteenlopende content geplaatst. Video’s met unieke invalshoeken, humoristische twists, educatieve tutorials en inspirerende verhalen vinden allemaal hun eigen plekje op dit platform. Een effectieve TikTok strategie vereist niet alleen kennis van wat werkt, maar ook een bereidheid om te experimenteren, vernieuwen en met je publiek te communiceren.
Het is niet genoeg om simpelweg content te produceren; je moet content creëren die leeft. Content die emoties oproept, die een dialoog aangaat, die de kern van je merk weergeeft. Om dit te kunnen doen, moet je een duidelijk beeld hebben van jouw merkidentiteit en de doelgroep die je wilt aanspreken. Het vraagt om een goede balans tussen analyseren, het gebruik van creativiteit, strategie en spontaniteit. Lees hier meer.
Neem contact met ons opInfluencers: het gezicht van je merk 🌟
Het belang van het kiezen van de juiste influencers op TikTok wordt onderschat. Het gaat verder dan het inzetten van een populair gezicht; het gaat om het vinden van de beste match tussen influencer, merk en publiek. Het gaat om het creëren van content die echt is, visuele uitingen die een verhaal vertellen dat onthouden wordt door de doelgroep.
Volgens (bron: aspire.io), werken merken steeds vaker samen met micro-influencers, die een specifiek publiek kunnen bereiken. Deze influencers hebben vaak een sterkere band met hun volgers, en hun aanbeveling kan overtuigender werken dan bij influencers met een grotere doelgroep. Het vinden van de juiste match vereist tijd en onderzoek, maar dit zal het achteraf wel waard zijn.
Neem contact met ons opJouw partner in TikTok marketing 🤝
Bij Lijm begrijpen we de kracht van influencers en de toegevoegde waarde van TikTok. We zijn er om je te helpen een effectieve strategie te creëren, gebaseerd op jouw merkidentiteit, creativiteit en verbinding met jouw doelgroep. Bekijk onze website en neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking! ✨
Neem contact met ons op