Samen met Gemeente Amsterdam pakken we zwerfafval aan met de ‘Blijf social!’ campagne. Met welke filter ruim jij het park op? De campagne stimuleert jongeren om het park schoon net zo schoon achter te laten als zij op social doen lijken. Want helaas verdwijnt niet elke story na 24h..
Corona en zijn beperkende maatregelen zorgt ervoor dat meer en meer Amsterdammers richting de parken trekken, helaas ruimt hierna niet iedereen netjes zijn afval op. Om het groeiende zwerfafval probleem in de Amsterdamse parken aan te pakken, lanceerden we in opdracht van Gemeente Amsterdam de campagne ‘Blijf social’.
Op social is met een goede pose, mooie glimlach, filter en gif het perfect plaatje zo gemaakt: helaas is dit in de realiteit niet zo gemakkelijk op te schonen.
De campagne stimuleert om het park net zo schoon achter te laten, als je op social doet lijken. Want hoewel een story verdwijnt na 24h, werkt dat in de praktijk toch anders. Op Instagram en Snapchat duikt de campagne volledig in de belevingswereld van de doelgroep door termen en interfaces te gebruiken die specifiek herkenbaar zijn op de platformen waar de doelgroep het ziet, met een social stijl, muziek en tone of voice.