Waar is Daan?

Wat gebeurt er als je een Knab medewerker een kluis met €5.555 netto geeft, twee weken lang laat onderduiken en een dikke vette klopjacht organiseert? Dan ga je helemaal uit je dak natuurlijk!

Knab werd onlangs vijf jaar, en wie jarig is trakteert. Alleen een normale traktatie is wel heel erg saai. Hoe kunnen we de verjaardag op een ludieke manier vieren en zoveel mogelijk bereik in Nederland genereren?

We organiseerden een digitale klopjacht op Daan, een fictieve developer bij Knab. Vond je Daan? Dan won je €5.555. Maar niet zomaar. In 5 rondes moesten deelnemers via cryptische raadsels de stad, datum, tijdstip, locatie en code van de kluis achterhalen om uiteindelijk na een live ontknoping met de prijs naar huis te gaan.

Bekijk het hele verhaal in de casefilm:

Age Huitema
Senior Marketeer
'De campagne 'Waar is Daan' is met stip de gaafste en meest uitdagende campagne geweest waar ik tot nu toe aan heb mogen werken. Wat begon als een vaag en abstract idee is in korte tijd uitgewerkt naar een zeer prikkelende activatiecampagne. De ondersteuning van Lijm was hierin zowel op creatief als organisatorisch vlak absoluut onmisbaar.'